\ S’ha contractat un servei de telefonades per atendre consultes de telemedicina telefònica de manera integrada
\ També inclou el servei de gestió i tràmits duaners per a l’adquisició de material sanitari procedent de la Xina
El Consell de Govern s’ha donat per assabentat de les contractacions d’emergència de subministrament i serveis a càrrec del Servei de Salut per un valor de 406.845 €. Es tracta, entre d’altres, de la contractació d’un servei de telefonades per atendre consultes de telemedicina telefònica, de serveis de missatgeria o de neteja, o d’un servei per a la gestió i els tràmits duaners per a l’adquisició de material sanitari procedent de la Xina.
Totes aquestes contractacions d’emergència han estat relacionades amb el tractament de la pandèmia a causa de la necessitat concreta de disposar de determinats equips i serveis per mantenir una activitat sanitària assistencial correcta en la lluita contra la COVID-19.
Concretament, les contractacions d’emergència són les següents:
Adquisicions i contractacions duites a terme des dels Serveis Centrals i la Central de Compres del Servei de Salut:
Servei de telefonades des de l’ordinador per atendre consultes de telemedicina telefònica de manera integrada amb l’aplicació d’Història Clínica Electrònica i connectat al sistema de telefonia actual del Servei de Salut, per un import de 133.593 €.
Contractació del servei de les gestions necessàries i els tràmits duaners per a l’adquisició a la Xina d’una part dels materials sanitaris, per un import de 31.303 €.
Contractacions corresponents a l’Àrea de Salut de Menorca:
Contractació d’un servei de neteja per un import de 12.717 €, corresponent als centres sanitaris de l’Àrea de Salut de Menorca.
Contractació d’un servei de missatgeria per un import de 15.432 €, corresponent a l’Hospital General Mateu Orfila.
Contractació d’un servei de recollida de residus corresponent a l’Hospital Mateu Orfila per un import de 23.056 €.
Contractació d’un servei de bugaderia per un import d’11.543 €.
Contractacions i adquisicions corresponents a l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera:
Contractació d’un servei de missatgeria corresponent al servei de laboratori, per un import de 35.000 €.
Adquisició de mobiliari clínic per un import de 12.163 €, corresponent al Servei d’UCI.
Adquisició d’un monitor corresponent al Servei d’UCI, per un import de 29.388 €.
Contractació d’un servei d’assistència sanitària i estades hospitalàries i UCI per un import de 36.000 €, corresponent al Servei d’UCI.
Contractacions corresponents a l’Hospital Comarcal d’Inca:
Contractació d’un servei de neteja per un import de 36.151 €, corresponent als Serveis Generals.
Contractació d’un servei de seguretat per un import de 24.783 €, corresponent als Serveis Generals.
Contractació d’un servei de reparació d’endoscopi per un import de 5.716 €, corresponent a l’Hospital Universitari Son Espases.
El passat mes de març el Consell de Govern va aprovar l’acord de mesures que s’han d’adoptar en matèria de contractació pública a conseqüència de la declaració d’estat d’alarma per gestionar la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Això va suposar que a tots els contractes subscrits per l’Administració de la Comunitat Autònoma i el sector públic instrumental els fos aplicable la tramitació d’emergència.