15 març 2020 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

COVID-19: Es confirmen 11 nou casos positius de SARS-CoV-2 a les Illes Balears, tots a Mallorca NNota Informativa

COVID-19: Es confirmen 11 nou casos positius de SARS-CoV-2 a les Illes Balears, tots a Mallorca

Les anàlisis han confirmat 11 nou casos de SARS-CoV-2 a les Illes Balears, tots a Mallorca. D’aquesta manera, el número de positius acumulat fins primera hora del matí a les Illes Balears és de 55 (50 a Mallorca, tres a Menorca i dos a Eivissa). Així ho ha explicat avui el portaveu del comitè d’alerta de coronavirus, Francesc Albertí, el qual ha actualitzat la informació relativa a l’expansió del SARS-CoV-2. 

La Conselleria de Salut i Consum agraeix profundament la col·laboració de la ciutadania i de totes les administracions públiques per lluitar contra l’expansió del virus i recalca la necessitat que la població segueixi les recomanacions i instruccions facilitades per les institucions públiques sanitàries per assegurar l’efectivitat dels recursos i la qualitat màxima en l’atenció d’aquelles persones que la necessiten.

Per garantir una atenció adequada d’acord amb les necessitats que es presenten, el Servei de Salut de les Illes Balears ha ampliat amb 60 persones l’equip d’atenció de telefonades del 061, s’han incorporat noves Unitats Volants d’Atenció al Coronavirus i els centres de salut i els hospital d’aguts disposen de protocols per reordenar l’atenció i els circuits en funció de les necessitats. Aquesta reordenació implicarà que les persones siguin contactades telefònicament per indicar-les com i quan se’ls atendrà.

Actualment, la situació als hospitals i les àrees d’urgències és de normalitat.

Més de 82.000 autotests realitzats en prop de 24 hores

La Conselleria de Salut i Consum recorda que persones que hagin estat en una zona de contagi i tenguin algun símptoma (febre, tos i/o insuficiència respiratòria) han de cridar al 061 Salut Respon. En cas que no obtenguin resposta immediata, el seu número quedarà registrat i els professionals s’hi posaran en contacte. Per aquest motiu no  és necessari telefonar repetidament. D’aquesta manera es contribuirà a mantenir l’eficàcia en l’atenció urgent.

Així mateix, la Conselleria de Salut i Consum ha posat a l’abast dels ciutadans un autotest de resposta ràpida que, a partir d’un qüestionari molt senzill, permet saber com s’ha d’actuar en cada cas particular. Més de 82.000 persones el varen fer en poc més de 24 hores des del moment que es va posar en maxa. El test es pot contestar en l’enllaç https://www.ibsalut.es/ciutadania-ca/cuidar-la-salut/test-coronavirus.

D’altra banda, els ciutadans que necessitin anar al centre de salut disposen del telèfon de cita prèvia 902 079 079 a través del qual se’ls farà un primer triatge i se’ls indicarà què han de fer. El telèfon ofereix una primera atenció telefònica als pacients que vulguin resoldre dubtes i a tots els que no necessitin una atenció immediata —per a l’atenció urgent, el telèfon continua sent el 061.

Igualment, per afavorir l’accés a informació rigorosa i actualitzada, s’han activat la pàgina web coronavirus.caib.es i el telèfon 900 101 863 per resoldre els dubtes que puguin tenir les institucions educatives, socials, culturals, esportives, empresarials i polítiques relacionats amb la informació que conté aquesta pàgina.