29 maig 2020 Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca

COVID-19: Educació presenta la proposta de Pla de Retorn a la presencialitat del curs 2020/21 que s’haurà d’organitzar en comissions de treball NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

COVID-19: Educació presenta la proposta de Pla de Retorn a la presencialitat del curs 2020/21 que s’haurà d’organitzar en comissions de treball

\S’han de treballar l’organització i funcionament de centres, aspectes curriculars, digitalització i serveis complementaris

\Cada un dels 4 àmbits es treballa a través de 14 subcomissions integrades per administració, famílies, docents, directors i sindicats tant de pública com concertada, a més de les patronals i cooperatives d’ensenyament

\L’objectiu es comptar amb un Pla de retorn definitiu a finals de juny

\Els centres educatius durant el mes de juliol hauran d’adaptar els seus plans d’inici de curs

 

El conseller d’Educació, Universitat i Recerca, Martí March ha presidit avui la comissió general que ha de coordinar el Pla de Retorn a la presencialitat als centres educatius a l’inici del curs 2020/21.

Aquesta reunió ha aplegat una seixentena de participants de tots els col·lectius educatius: administració, famílies, associacions de directors de tots els nivells educatius, associacions professionals, sindicats de la pública i de la concertada, patronal de la concertada, cooperatives, educació especial i de 0-3.

March ha fet una apel·lació a la necessitat de fer feina junts i de manera molt eficaç ja que l’objectiu és poder tenir a finals de juny un document definitiu d’instruccions per al curs 2020/21, de manera que els centres educatius puguin elaborar el seu propi pla de contingencia i preparació del curs 2020-21.  “Cal assumir que estam en una situació excepcional, d’emergència social important, i la participació de tothom és imprescindible per poder garantir que poguem començar el curs en les millors condicions per a tothom”. El conseller ha explicat que “hem de treballar per a una màxima escolarització presencial de tot l’alumnat a partir de setembre, però també hem de preveure dos escenaris més, el de la semipresencialitat i el de confinament”.

La comissió general haurà d’elaborar les instruccions d’inici de curs d’acord amb la nova normalitat sorgida de la crisi ocasionada per la COVID-19 i que hauran de definir els possibles escenaris per a la represa de les activitats lectives presencials del curs 2020-21, en funció de la situació de la COVID-19.

També haurà de preveure els aspectes que canviaran la realitat dels centres educatius i establir pautes clares d’actuació en relació a quatre eixos:

  • Organització i funcionament dels centres: horaris, jornada, coordinació, recursos....
  • Aspectes curriculars, d’ordenació acadèmica i metodològics.
  • La digitalització dels centres educatius
  • Serveis complementaris

Per tal de poder fer aquesta previsió es crearan 14 subcomissions específiques, coordinades per un inspector i integrades per un representant de cada col·lectiu de manera que es pugui fer feina de manera eficient. L’objectiu és que la darrera setmana de juny s’hagi elaborat i publicat l’esborrany definitiu de les instruccions de manera que el mes de juliol els centres educatius puguin elaborar els seus propis plans de contingència i preparar el curs 2020-21.

El conseller ha agraït la participació de tothom i ha afirmat que “és el moment d’estar a l’altura i tots hem d’aportar tot el que poguem. És el moment  de demostrar la capacitat de diàleg i de feina que té la comunitat educativa”.

S'adjunta document d'organització de les comissions en format PDF.