28 març 2020 Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius

COVID-19: Més de 200 negocis locals se sumen al nou mapa de comerç electrònic de les Illes Balears NNota Informativa

COVID-19: Més de 200 negocis locals se sumen al nou mapa de comerç electrònic de les Illes Balears

El mapa ha tengut molt bona acollida i en una semana ha augmentat un 70% el número de venedors que hi aparèixen

La Fundació Bit, per encomana de la Direcció General d’Innovació (Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius), ha publicat el Mapa de Comerç Electrònic de les Illes Balears (https://www.fundaciobit.org/mapa-del-comerc-electronic-de-les-illes-balears/) per localitzar els comerços i serveis locals de la nostra comunitat que venen telemàticament i ofereixen repartiment a domicili.

Es tracta d'un mapa que actualment compta amb 205 comerços i productors i pot resultar útil als usuaris durant aquests dies de confinament per visualitzar quins comerços tenen a prop de casa seva.

Dels 205 negocis, a Mallorca n’hi ha 148, a Menorca 40 i a Eivissa i Formentera 17. Tot i que alguns dels negocis tenen més d’un punt de venda, s’han comptat com un sol negoci.

Durant la primera setmana s'hi van localitzar uns 60 comerços i productors, emperò el mapa va creixent dia a dia i durant la segona setmana ha augmentat un 70% el número de venedors que hi aparèixen, arribant l’aplicació a més de 35.000 visites.

Els 205 negocis s'estructuren amb les següents categories: menjar i beure; roba, complements i esports; higiene personal i cosmètica; serveis d'informàtica, electrònica, oficina i consultoria; llar i jardí; animals; formació, benestar personal i salut; cultura i entreteniment; infants i restauració.

Així i tot, el gran gruix dels venedors es concentra en la categoria del menjar i beure, que representa el 40,5% del total de venedors, seguits pels negocis de llar i jardí amb 14,1%.

Diferent grau de digitalització:

Els negocis que aparèixen a la base de dades van des dels que compten amb un mínim d'un canal online de contacte amb el client (Whatsapp, per exemple) fins als més digitalitzats que presenten botigues online amb la cistella de la compra i el pagament en línia, tot i que són els més pocs.

També hi són presents comerços que disposen de pàgina web, un nivell de digitalització més interessant pel consumidor per poder veure tota l’oferta, a banda de la informació corporativa.

D'altres negocis només tenen presència a les xarxes socials per destacar les ofertes del moment, principalment a Facebook i Instagram.

Innovació tecnològica front l'emergència:

L'eina  fou creada el passat 16 de març des de l'àrea de Cibersocietat de la Fundació Bit, amb motiu de la declaración de l’estat d’alarma.

Front un possible augment de compres en línia fruit del confinament i atès que les grans plataformes de comerç electrònic globals han anunciat una saturació en les comandes, aquesta podria ser una bona oportunitat per a què els negocis locals es digitalitzin.

En cas d’estar interessats en donar-se d’alta al mapa o es vol recomanar algun comerç local, acccediu al següent formulari: http://tinyurl.com/VendreIB