LOGO CAIB
30 d’abril 2020 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

COVID-19: El 73 % de les consultes d'adults que es van dur a terme a Atenció Primària de Mallorca del 13 al 17 d'abril van ser telefòniques NNota Informativa

Foto de noticia

COVID-19: El 73 % de les consultes d'adults que es van dur a terme a Atenció Primària de Mallorca del 13 al 17 d'abril van ser telefòniques

El 16 % estaven relacionades amb patologies respiratòries

La consulta virtual de salut #APMallorca ha resolt 1.529 consultes

Set de cada deu consultes d'adults que es van dur a terme a Atenció Primària de Mallorca del 13 al 17 d'abril van ser telefòniques. Concretament, de les 67.104 consultes d'adults, 48.869 (un 73 %) van ser telefòniques, i 18.235 (un 27 %) van ser presencials, és a dir, a domicili o a urgències. Aquestes consultes van ser ateses telefònicament per professionals sanitaris (personal mèdic o d'infermeria). Quant als nous circuits diferenciats entre respiratori i no respiratori implantats arran de la COVID19, cal destacar que 56.189 consultes (un 84 %) van tenir relació amb patologies no respiratòries i 10.915 (16 %) relació amb patologies respiratòries.

Pel que fa a la població pediàtrica, durant el període del 13 al 17 d'abril es van registrar 7.543 visites, de les quals 4.482 (59 %) van ser telefòniques i 3.061 (41 %) presencials (a domicili o a urgències). Del total, un 85 % van ser consultes no respiratòries i un 15% respiratòries.

Atenció Primària de Mallorca ha reorganitzat i reconvertit el seu model d'atenció sanitari per adaptar-lo a les noves necessitats de la població. El 12 de març, la Gerència va reorganitzar els circuits assistencials establint consultes específiques d'atenció respiratòria i un sistema de triatge telefònic per distribuir l'atenció sanitària en visites telefòniques o presencials, seguint sempre criteris clínics. Així, del 16 de març al 17 d'abril s'han registrat 337.252 consultes, 300.670 d'adults i 36.582 pediàtriques. A més, el 20 de març es va posar en marxa la consulta virtual de salut #APMallorca a les xarxes socials, amb professionals que atenen consultes en línia per mitjà de Twitter, Facebook i Instagram. El balanç és de 1.529 consultes resoltes.

Els canvis estructurals més importants d'Atenció Primària han estat la implantació d'aquests dos circuits diferenciats, la creació de les unitats volants d'atenció al coronavirus (UVAC), la posada en marxa de la consulta virtual, l'establiment de cinc unitats Covid-exprés per a la recollida de mostres o la creació d'una central de coordinació per centralitzar la gestió dels pacients amb Covid-19. També s'han reforçat els punts d'atenció continuada (PAC) i els serveis d'urgències d'atenció primària (SUAP).