Requisits
L'entitat beneficiària, mitjançant un compte justificatiu, ha de justificar el 100 % del projecte aprovat per a cada anualitat abans del 31 de març de l'exercici següent al de l'execució de les actuacions, d'acord amb el guió adjunt
Documentació a presentar
a) Una memòria tècnica justificativa, que ha d'incloure:
— Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol·licitud
presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.
— Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt i una avaluació anual, d'acord amb el model que facilita la Direcció General de Serveis Socials (disponible al web ).
b) Una memòria econòmica, en la qual han de constar:
— Un compte justificatiu, degudament emplenat i signat pel representant de l'entitat, que ha d'incloure la relació dels justificants imputats al projecte (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d'emissió i de pagament i el percentatge d'imputació al projecte subvencionat tenint en compte els altres ajuts de què disposa l'entitat per dur a terme l'activitat subvencionada.
— Un balanç final del pressupost total del projecte aprovat, que ha d'especificar les despeses que ha finançat el Govern de les Illes Balears, les que han finançat altres entitats o administracions públiques i les que s'han finançat amb fons propis.
— Una carpeta ordenada i amb un índex que contengui originals i fotocòpies de totes les factures, de les nòmines i d'altres
documents de valor probatori equivalent que acreditin la realització de les activitats subvencionades durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici en què s'ha duit a terme l'activitat, així com de tots els certificats bancaris i d'altres justificants de pagament que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de l'execució de l'activitat o del projecte pel qual s'ha concedit la subvenció, entre l'1 de gener de l'any en què s'ha duit a terme l'activitat i el 30 de març de l'any en què es formalitza la justificació.
— Les factures han d'indicar les dades següents:
- Raó social i NIF del proveïdor.
- Raó social i NIF de l'associació.
- Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.
- Data d'emissió.
- Data efectiva del pagament.
c) Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti la col·laboració de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
d) Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
Models:
Termini màxim
31 de març de l'exercici següent al de l'execució de les actuacions.
No obstant això, en els casos en què, d'acord amb el punt 2.d) s'hagi prorrogat el termini d'execució del projecte, el termini
per presentar la justificació corresponent a l'execució de les actuacions durant l'exercici 2020 s'amplia fins al 30 de juny de
2021.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General d'Afers Socials
Pl. de la Drassana, 4.
Tel.: 971177301
(ahorrach@dgsersoc.caib.es)