Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procediment inspector de comprovació i recerca

El procediment d'inspecció tindrà per objecte comprovar i investigar l'adequat compliment de les obligacions tributàries i en el mateix es procedirà, si escau, a la regularització de la situació tributària de l'obligat mitjançant la pràctica d'una o diverses liquidacions. La comprovació tindrà per objecte els actes, elements i valoracions consignats pels obligats tributaris en les seves declaracions. La recerca tindrà per objecte descobrir l'existència, en el seu cas, de fets amb rellevància tributària no declarats o declarats incorrectament pels obligats tributaris.

Codi SIA

2408666

Persones destinatàries

Contribuents, persones físiques i empreses

Termini per a resoldre i notificar

Segons normativa aplicable

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

FASES DEL PROCEDIMENT

Inici: comunicació d'Inici d'actuacions inspectores.

Tramitació: a) Instrucció de l'expedient. b) Tràmit d'audiència. c) Signatura d'actes. d) Al·legacions a les actes de disconformitat.

Terminació: Acte de liquidació. En actes de conformitat, si no hi ha liquidació expressa en el termini d'un mes des de la seva signatura, l'acta es converteix en liquidació. En el cas d'actes amb acord, si no hi ha liquidació expressa en el termini de 10 dies des de la seva signatura, l'acta es converteix en liquidació. Les actes de disconformitat sempre comporten acte de liquidació exprés. En el cas de comprovacions d'abast parcial, el contribuent pot demanar l'ampliació a general conforme a art.149 Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària i al 179 del Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs aprovat per RD 1065/2007, de 27 de juliol.

Òrgan competent per a resoldre

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Tràmits

X

Contestar requeriments o presentar documentació relacionada amb una notificació rebuda de l'ATIB

Requisits

Ser persona interessada en el procediment

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Termini no inferior a 10 dies hàbils (art 55 RD 1065/2007)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(atib@atib.es)

X

Efectuar al·legacions i aportar documents o justificants

Requisits

Ser persona interessada en el procediment

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Termini no inferior a 10 dies ni superior a 15 (art 99.8 LGT)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(atib@atib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar