Torna

DRET D'ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA

Dret d'accés a la informació pública > Organisme coordinador i òrgans competents per resoldre


La Direcció General de Coordinació i Transparència, a través de la Unitat de Coordinació de Transparència, és l'encarregada de la coordinació en matèria de dret d'accés mitjançant l'assessorament a les unitats de transparència, la proposta de criteris homogenis de resposta i l'establiment de directrius per garantir una tramitació uniforme a tota la Comunitat Autònoma i el seu sector públic instrumental, concretament:

  •  Elabora i publica les estadístiques relatives a les sol·licituds d’accés a la informació pública ia les reclamacions en matèria de dret daccés.
  • Organitza i gestiona el Registre únic de sol·licituds d'accés a la informació pública presentades davant l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o davant dels ens del seu sector públic instrumental.
  •  Resol la no admissió a tràmit de les sol·licituds en els casos establerts a l'apartat 2 de l'article 36 del Decret 31/2023, de 22 de maig, pel qual s'estableix l'organització administrativa en matèria de transparència i es desenvolupa l'exercici del dret d'accés a la informació pública a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al seu sector públic instrument o l'arxiu de les sol·licituds en els casos previstos a l'apartat 3 del mateix artícle.


Cada conselleria, a través de la seva unitat de transparència, tramita aquelles sol·licituds que versin sobre matèries de la seva competència o dels ens que tingui adscrits. Finalment, el o la titular de la conselleria competent dictarà la resolució que correspongui d'acord amb el que estableix l'artícle 36 de l'esmentat Decret.