D’acord amb el que disposa l’art. 6 del Decret 32/2008, de 14 de març, pel qual es regula l’organització, l’estructura i les funcions de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les funcions de les intervencions adjuntes són les següents:
1. Al front de les intervencions adjuntes hi haurà un interventor adjunt o interventora adjunta, que es proveirà d’acord amb el que estableixi la relació de llocs de treball.
2. Els interventors adjunts o interventores adjuntes substituiran per ordre d’antiguitat en l’Administració de la Comunitat Autònoma, i, en cas d’igualtat, per ordre de més edat, el viceinterventor o viceinterventora, en els casos de vacant, absència o malaltia d’aquest, en tots els afers que siguin competència seva.
Els titulars de les intervencions adjuntes se supliran entre si d’acord amb el que disposi l’interventor o la interventora general.
3. Les intervencions adjuntes hauran d’actuar de manera coordinada entre si pel que fa a la definició de procediments, requeriments i funcionalitats economicofinanceres de projectes comuns, la participació en els equips de treball de les iniciatives comunes i la gestió dels recursos comuns.
4. Són funcions de la INTERVENCIÓ ADJUNTA DE FISCALITZACIÓ:
a) Planificar, coordinar, dirigir i verificar l’organització i els procediments en les actuacions relatives a l’exercici de la funció de control intern previ.
b) Planificar, dirigir i coordinar l’actuació de les diferents intervencions delegades en matèria de control intern previ.
c) Estudiar i proposar la resolució de les discrepàncies que es produeixin com a conseqüència de les objeccions que efectuïn els interventors delegats o interventores delegades en l’exercici de la seva funció fiscalitzadora.
d) Promoure la resolució de les consultes i els informes en matèries de la seva competència.
e) Planificar i dirigir les actuacions de les intervencions delegades en matèria de control intern posterior que determini l’interventor o interventora general, amb l’assistència i la cooperació de la Intervenció Adjunta d’Auditories.
f) Elaborar i coordinar els plans de formació de les intervencions delegades.
g) Totes les altres funcions que li encarregui l’interventor o interventora general o li reconegui la normativa vigent.
5. Són funcions de la INTERVENCIÓ ADJUNTA D’AUDITORIES:
a) Planificar, coordinar dirigir i verificar l’organització i els procediments en les actuacions d’auditoria i de control financer.
b) Dirigir, planificar, coordinar i verificar les actuacions de control, seguiment i avaluació de la gestió en l’àmbit econòmic i financer, que es fa mitjançant les auditories de gestió i els informes i les anàlisis globals o específiques sobre procediments, riscs i resultats, com també en l’àmbit de sistemes, en coordinació amb les altres intervencions adjuntes.
c) Impulsar, coordinar, verificar i, si s’escau, executar els plans d’auditoria del sector públic autonòmic i de control financer de l’Administració de la Comunitat Autònoma, d’acord amb les normes aplicables.
d) Assessorar els òrgans responsables de la gestió de recursos públics en relació amb matèries relacionades amb les seves competències.
e) Assistir la Intervenció Adjunta de Fiscalització i la Intervenció Adjunta de Comptabilitat i Sistemes i cooperar-hi en el desenvolupament de les tasques de control intern posterior que els corresponen, i que s’estableixen en aquest Decret.
f) Totes les altres funcions que li encarregui l’interventor o interventora general o li reconegui la normativa vigent.
6. Són funcions de la INTERVENCIÓ ADJUNTA DE COMPTABILITAT I SISTEMES:
a) Dirigir, coordinar, verificar i executar la comptabilitat centralitzada i els serveis que la fan, com també la coordinació de l’activitat dels òrgans i unitats que tenguin atribuïdes funcions relatives a la comptabilitat descentralitzada, en coordinació amb les altres intervencions adjuntes.
b) Proposar les adaptacions necessàries al pla de comptabilitat pública, com també l’estructura, el contingut i la tramitació dels comptes i altres documents derivats i relatius a la comptabilitat pública que s’hagin de retre.
c) Formar el compte general de la Comunitat Autònoma i els seus documents complementaris, examinar els comptes que els ens del sector públic autonòmic hagin de retre a la Sindicatura de Comptes i al Tribunal de Comptes, com també la resta de documentació que sol·licitin ambdues institucions.
d) Centralitzar l’elaboració del compte general de la Comunitat Autònoma i la presentació dels comptes, els estats i altres documents comptables.
e) Assessorar els òrgans gestors de la comptabilitat pública i emetre els informes en aquesta matèria que li encarregui l’interventor o interventora general.
f) Planificar i verificar l’organització i els procediments en les actuacions de fiscalització posterior dels ingressos que determini l’interventor o interventora general, amb l’assistència i la cooperació de la Intervenció Adjunta d’Auditories.
g) Totes les altres funcions que li encarregui l’interventor o interventora general o li reconegui la normativa vigent.
Darrera actualització: 25/04/2025