Convocatòria dels segons ajuts de mobilitat per a estudiants d’FP que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d’una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025
Convocatòria dels segons ajuts de mobilitat per a estudiants d’FP que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d’una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025
Aquesta convocatòria d’ajuts pretén facilitar a l’alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins el territori insular i compensar les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a l’illa d’empadronament

En el BOIB núm. 56, de 3 de maig de 2025, s’ha publicat la Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen els segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d’una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025.
Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és la convocatòria dels segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d’una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025, perquè en l’illa d’empadronament no es disposa de l’oferta formativa que vol cursar perquè no s’ha implantat o no hi ha obtingut plaça.
Aquesta convocatòria d’ajuts pretén facilitar a l’alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins el territori insular i compensar les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a l’illa d’empadronament. A més, pretén afavorir la continuïtat dels estudis en els cicles formatius de formació professional.
Beneficiaris
Pot ser beneficiari dels segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional l’alumnat matriculat a un grau D o E, en règim general i modalitat presencial, de formació professional del sistema educatiu que cursa els estudis a un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent de l’illa d’empadronament, dins del territori de les Illes Balears, durant el curs 2024-2025.
Requisits
Per optar als segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional, s’han de complir els requisits següents:
a) No tenir un títol del mateix grau (D o E) i nivell (bàsic, mitjà o superior) que el dels ensenyaments per als quals es demana l’ajut.
b) No haver-hi places disponibles per a l’alumnat dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a l’illa d’empadronament.
c) Estar matriculat a un centre sostingut amb fons públics de les Illes Balears en algun dels cursos següents:
- Un curs complet de grau D, en règim general i modalitat presencial, de formació professional, durant el curs 2024-2025, situat a una illa balear diferent de l’illa balear d’empadronament.
- Un curs complet de grau E, en règim general i modalitat presencial, de formació professional, durant el curs 2024-2025, situat a una illa balear diferent de l’illa balear d’empadronament.
Si un alumne té mòduls convalidats del curs del qual està matriculat, l’alumne s’ha d’haver matriculat de tots els mòduls d’aquest curs que no té convalidats.
d) Durant el curs 2024-2025, a l’avaluació ordinària de la primera convocatòria d’aquest curs, ha d’haver obtingut els resultats següents:
- En el cas de l’alumnat que ha iniciat un ensenyament de grau D, ha de complir els criteris de promoció.
- En el cas de l’alumnat que fa el segon curs d’un ensenyament de grau D, ha d’haver superat tots els mòduls del cicle en l’avaluació ordinària.
- En el cas de l’alumnat que fa un ensenyament de grau E, ha d’haver titulat.
e) No haver estat beneficiari dels ajuts de mobilitat convocats per la Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a l’illa de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025 (BOIB núm. 121, de 14 de setembre de 2024).
f) No incórrer en cap de les prohibicions que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
g) En el cas d’alumnes menors d’edat, l’alumne per al qual se sol·licita l’ajut és el que ha de complir amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.
Compatibilitat dels ajuts
Els segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d’una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025 que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d’ajut o beca per a finalitats similars d’entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts per l’alumnat de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports.
Sol·licitud
1. Les persones interessades que volen obtenir l’ajut de mobilitat han de presentar la sol·licitud (annex 3), la declaració de veracitat de dades bancàries (annex 4), juntament amb la documentació requerida a l’apartat vuitè de l’annex 1, que estarà disponible en el procediment públic a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es), de conformitat amb l’article 66.6 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds al registre de la Conselleria d’Educació i Universitats, amb cita prèvia sol·licitada amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s’ha d’adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitats.
3. Les persones interessades també poden presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es).
4. Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar dins d’un sobre obert perquè l’exemplar destinat a la Conselleria d’Educació i Universitats es dati i segelli, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l’oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de la Conselleria d’Educació i Universitats.
5. En el cas d’alumnes menors d’edat, la sol·licitud l’ha de presentar el pare, la mare o el tutor legal de l’alumne.
Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és des del 5 de maig fins al 20 de juny de 2025.
Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud
Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:
a) L’imprès de sol·licitud (annex 3) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.
b) La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 4) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.
c) En el cas que el municipi d’empadronament no estigui adherit a la Plataforma d’Interoperabilitat de les Illes Balears, s’haurà d’aportar un certificat d’empadronament. Es poden consultar els municipis a la pàgina web d’interoperabilitat de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU (http://www.caib.es/sites/interoperabilitat/ca/servei_propi_scdhpaju-64436/).
d) En el cas de presentar la sol·licitud en representació d’un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
e) Qualsevol altre document que l’Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajut.
Quantia dels ajuts i criteris objectius i de preferència que n’han de regir la concessió
1. En el cas de l’alumnat matriculat a un curs complet de grau D de formació professional, l’import de l’ajut que poden rebre és de 2.500 € com a màxim.
Si l’alumne té mòduls convalidats d’aquest curs, l’import màxim serà la part proporcional que li correspongui en funció de les hores a les quals s’ha matriculat, respecte el total d’hores del curs.
2. En el cas de l’alumnat matriculat a un curs complet de grau E de formació professional, l’import de l’ajut que poden rebre és de 1.500 € com a màxim.
Si l’alumne té mòduls convalidats d’aquest curs, l’import màxim serà la part proporcional que li correspongui en funció de les hores a les quals s’ha matriculat, respecte el total d’hores del curs.
3. En el cas que la quantitat de 50.000 € prevista en l’apartat tercer d’aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament en les quanties establertes en els apartats 1 i 2, el crèdit disponible s’ha de reduir a prorrata en la quantia necessària per atendre parcialment totes les sol·licituds, fins a exhaurir el pressupost disponible.
4. S’ha de tenir en compte que la quantitat que pot rebre l’alumnat matriculat a un grau E ha de ser d’un 60 % de la quantitat concedida a l’alumnat matriculat a un grau D.
Comparteix