Requisits
Les persones que vulguin participar en el mercat del Dia de les Illes Balears i que compleixin els requisits que s'estableixen poden presentar la sol·licitud i la documentació requerida a una de les següents opcions:
Modalitat A: artesans de les Illes Balears que disposen d'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per obtenir la carta d'artesà, la carta de mestre artesà, el document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic.
Reserva de places per a la modalitat A: 103.
Modalitat B: persones de les Illes Balears que duen a terme una activitat artesanal que no disposen d'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per obtenir la carta d'artesà, la carta de mestre artesà, el document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic.
Reserva de places per a la modalitat B: 43.
Modalitat C: venedors no artesans de les Illes Balears.
Reserva de places per a la modalitat C: 10.
Modalitat D: artesans d'altres regions de l'Estat espanyol o de la Unió Europea que disposen d'acreditació de l'organisme competent de la seva comunitat autònoma de carta d'artesà o del país de la Unió Europea.
Reserva de places per a la modalitat D: 5 places.
Les persones interessades que hi vulguin participar només poden presentar la sol·licitud a una de les modalitats.
Documentació a presentar
MODALITAT A
a) El certificat d'empadronament a les Illes Balears de la persona titular.
b) Una declaració responsable que acrediti que els productes amb els quals tenen previst participar en el mercat són d'elaboració pròpia, d'acord amb la memòria presentada.
c) Únicament per als sol·licitants de la modalitat A2, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears.
d) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta, en l'epígraf corresponent a la seva activitat, en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. L'alta ha de ser vigent en el moment de formular la sol·licitud de participació i, com a mínim, fins a la data de finalització de l'esdeveniment. Els artesans de la modalitat A1 resten exempts d'acreditar aquest requisit.
e) Una memòria explicativa del procés d'elaboració dels productes, que descrigui la totalitat de les tècniques usades en els productes que es posen a la venda o s'exposen.
f) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes que es preveu exposar o vendre, i que reflecteixi les tècniques bàsiques que utilitza l'artesà. Ha de contenir un mínim de cinc fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot exposar ni vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
g) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera vegada que participen en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin en aquesta fotografia, si no estan inclosos en les fotografies del dossier, no es poden exposar ni vendre a la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
h) La carta o el carnet d'artesà. Aquest document ha d'estar en vigor, o bé s'ha d'aportar el resguard de la sol·licitud de renovació. El document s'ha d'exposar en un lloc visible de la parada.
i) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada que se'ls hagi adjudicat un lloc.
j) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud. (mirar apartat 4)
MODALITAT B
a) El certificat d'empadronament a les Illes Balears de la persona titular.
b) Una declaració responsable que acrediti que els productes amb els quals tenen previst participar en el mercat són d'elaboració pròpia, d'acord amb la memòria presentada.
c) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta, en l'epígraf corresponent a la seva activitat, en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. L'alta ha de ser vigent en el moment de formular la sol·licitud de participació i, com a mínim, fins a la data de finalització de l'esdeveniment. Aquest document no és necessari per als sol·licitants de la modalitat B1.
d) Únicament per als sol·licitants de la modalitat B2, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears.
e) Una memòria explicativa del procés d'elaboració dels productes, que descrigui la totalitat de les tècniques usades en els productes que es posen a la venda.
f) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes que es preveu exposar o vendre, i que reflecteixi les tècniques bàsiques que utilitza l'artesà. Ha de contenir un mínim de cinc fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot exposar o vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
g) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera vegada que participen en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin en aquesta fotografia, si no estan inclosos en les fotografies del dossier, no es poden exposar ni vendre a la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
h) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada que se'ls hagi adjudicat un lloc.
i) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud. (mirar apartat 4)
MODALITAT C
a) El certificat d'empadronament a les Illes Balears de la persona titular.
b) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta, en l'epígraf corresponent a la seva activitat, en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. L'alta ha de ser vigent en el moment de formular la sol·licitud de participació i, com a mínim, fins a la data de finalització de l'esdeveniment.
c) Una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears.
d) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes que es preveu vendre, i que reflecteixi les tècniques bàsiques que utilitza. Ha de contenir un mínim de cinc fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
e) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera vegada que participen en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin en aquesta fotografia, si no estan inclosos en les fotografies del dossier, no es poden vendre a la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
f) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada que se'ls hagi adjudicat un lloc.
g) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud. (mirar apartat 4)
MODALITAT D
a) El certificat d'empadronament de la persona titular a la comunitat autònoma o al municipi corresponent. En el cas dels ciutadans de la Unió Europea, un document equivalent.
b) Una declaració responsable que acrediti que els productes amb els quals tenen previst participar en el mercat són d'elaboració pròpia, d'acord amb la memòria presentada.
c) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta, en l'epígraf corresponent a la seva activitat, en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. L'alta ha de ser vigent en el moment de formular la sol·licitud de participació i, com a mínim, fins a la data de finalització de l'esdeveniment. Aquest document no és necessari per als sol·licitants de la modalitat D1.
d) Únicament per a la modalitat D2, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'agència tributària autonòmica corresponent o els organismes equivalents en el cas dels ciutadans de la Unió Europea.
e) Una memòria explicativa del procés d'elaboració dels productes, que descrigui la totalitat de les tècniques usades en els productes que es posen a la venda o s'exposen.
f) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes que es preveu exposar o vendre, i que reflecteixi les tècniques bàsiques que utilitza l'artesà. Ha de contenir un mínim de cinc fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot exposar ni vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
g) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera vegada que participen en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin en aquesta fotografia, si no estan inclosos en les fotografies del dossier, no es poden exposar ni vendre a la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
h) La carta o el carnet d'artesà. Aquest document han d'estar en vigor, o bé s'ha d'aportar el resguard de la sol·licitud de renovació. El document s'ha d'exposar en un lloc visible de la parada.
i) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada que se'ls hagi adjudicat un lloc.
j) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud (mirar apartat 4)
ADJUNTAM UNA GUIA PER A LA PARTICIPACIÓ AL MERCAT
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar la sol·licitud i tota la documentació que s'estableix a les bases de la convocatòria és des de l'endemà de la publicació al BOIB i fins dia 18 de novembre de 2025
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Relacions Institucionals
Passeig de Sagrera, 2.
Tel.: 971177002
(lbouazza@dgri.caib.es)