Requisits
- Haver complert 18 anys i no haver-ne complert 25.
- Haver estat sota una mesura administrativa de guarda o tutela adoptada per l'entitat pública en matèria de protecció de menors en qualsevol moment de la seva vida o haver estat sotmès a alguna de les mesures de justícia juvenil.
- No conviure amb les persones que van causar la mesura de desprotecció
- Tenir residència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Compromís de participar en un procés d'emancipació complint amb els objectius establerts en el seu projecte educatiu i del contracte d'ús.
- Estar inscrit en la recerca de feina al SOIB, estar laboralment actiu o cursar estudis acadèmics. Excepcionalment s'admetran aquelles sol·licituds en procés de tramitació de la documentació que correspongui.
Documentació a presentar
- DNI/NIE/Passaport. En cas d'actuar per mitjà de representació, també haurà de presentar còpia del document d'identificació del/la representant legal.
- Certificat de convivència de la persona sol·licitant. Excepte residents a Palma
- Targeta de demanda d'ocupació del SOIB i/o en el cas de cursar estudis acadèmics, certificat de matrícula.
- Certificat de duració de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors (entre els 16 i 18 anys). En cas de no haver complert encara els 18 anys en el moment de la sol·licitud, certificat emès pel organisme competent en matèria de protecció de menors en que constin les dades d'inici de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors i la seva durada.
- Certificat de discapacitat, si escau.
- Declaració econòmica de la persona sol·licitant
- Document de compromís i declaració responsable del servei d'habitatge.
- Informe tècnic favorable relatiu a la possibilitat de poder conviure amb un grup d'iguals, en el cas que se surti d'un centre del sistema de protecció.
En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions publiques que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquests efectes i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud.
Models:
Termini màxim
Qualsevol moment
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Famílies
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat
C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b.
Tel.: 971177155
- Fax: 971176384
(pap@dgmenors.caib.es)