Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts al primer cicle d'educació infantil dels centres de les Illes Balears que tenen concertat aquest cicle per a l'any 2025

L'objecte és el funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca de les Illes Balears per a l'atenció a alumnes amb necessitats educatives específiques de suport educatiu, per les despeses fetes pels sol·licitants entre l'1 de setembre de 2024 i el 30 de juny de 2025

Codi SIA

3196740

Persones destinatàries

Titulars dels centres de les Illes Balears que tenen concertat el primer cicle d'educació infantil per al curs 2024-2025 i que compleixen els requisits exigits en aquesta convocatòria

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud al registre

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajuts (CC)

Requisits

a) Haver subscrit un concert educatiu per al primer cicle d'educació infantil per al curs 2024-2025.

b) Haver participat al procés d'admissió i matrícula establert per al curs 2025-2026.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.

-No poden ser beneficiàries de la subvenció:

a) Les persones, entitats o agrupacions en les quals concorrin alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en els punts 2, 3 i 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003.

b) Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes.

c) Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

d) Aquelles que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Aquelles que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

Documentació a presentar

a) Sol·licitud (annex 2) signada per la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l'entitat i s'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent si es presenta de manera presencial.

b) Còpia electrònica autèntica del document acreditatiu del nomenament del representant legal, en el cas que hagi canviat la titularitat o la representació de l'entitat des de la signatura del conveni de col·laboració subscrit amb el Govern de les Illes Balears per formar part de la Xarxa complementària o de la signatura del concert educatiu.

c) Còpia del DNI del representant legal, en el cas que hagi canviat des de la signatura del concert educatiu.

d) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant, en el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número.

e) Declaració responsable de la titularitat del compte bancari, en el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número de compte bancari.

f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat (annex 3),

g) Si l'entitat sol·licitant s'oposa a la consulta telemàtica per part de l'òrgan instructor, s'ha d'aportar un certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, un certificat de la Hisenda Autonòmica i una còpia electrònica autèntica del DNI juntament amb la sol·licitud.

Per justificar l'activitat:

a) Compte justificatiu del funcionament dels serveis educatius d'atenció primerenca (annex 4) que inclou:

- Relació de factures de la despesa justificable en què s'indiqui el concepte, la quantia i la data de pagament (annex 5).

- Factures corresponents.

b) En el cas dels ajuts per a infants NEE greument afectats, s'ha d'aportar la declaració responsable de contractació de personal (annex 6).

Models:

Termini màxim

Del 10 al 25 de juliol de 2025

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177749

(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar